FANDOM

Danny Fenton/Phantom

Danny Fenton 3 by MonyJns

Images

Rasa Człowiek-duch
Planeta Ziemia
Zawód Obrona świata przed ducham
Przydomki Ducho-smyk

Daniell "Danny" Fenton/Phantom to 14-letni chłopak.

Jest pół-duchem i pół-człowiekiem

Wygląd: Edytuj

Nosi białą koszulę z czerwonym kołem na piersi, dżinsy i tenisówki. Kiedy staje się Dannym Phantomem, jego włosy robią się śnieżno-białe, oczy zielenieją, a strój staje się czarny z białymi rękawicami, butami i pasem (od drugiego sezonu dochodzi emblemat D na piersi).

Kiedy jest duchem nazywają go Ducho-smykiem.

Relacje: Edytuj

Tucker Foley - Najlepszy przyjaciel Dannego. Jest technicznym kujonem i mięsojadem, bo nigdy nie zjadł warzywa (wyjątkiem jest odcinek "Cud mapa", w którym żeby pomóc Danny'emu Tucker musiał zjeść kwiaty nazywane "krwawym kwieciem")

Samanta „Sam” Manson - Przyjaciółka Dannego. Kocha go z wzajemnością. Typowa gotka. Jest ultrarecykloweganką. Ma bardzo bogatych rodziców.

Jack Fenton i Madeline Fenton  - Tata Dannego i mama Dannego. Łowcy duchów. Budują różne wynalazki, które dość często przydają się Danny'emu w walce z duchami.

Jazzmine „Jazz” Fenton - Siostra Dannego. Nie wierzy w duchy. W odcinku "Władczyni marionetek" odkrywa, że Danny ma duch-moce. Jednak on sam dowiaduje się o tym w odcinku "Najpotężniejszy wróg cz.2". Jest strasznie nadopiekuńcza wobec brata.

Wrogowie: Edytuj

Jego wrogami jest większość duchów w Duch-strefie. Jednak największym wrogiem ducho-smyka jest:

Vlad Masters / Vlad Plasmius - w wyniku wypadku przy prototypie Fenton Portalu Jacka twarz Vlada pokryła się Ekto-wysypką i trafił do szpitala, za co znienawidził Jacka. Jednak efektem ubocznym tego wypadku było zdobycie duch-mocy. Jest silniejszy od Dannego, gdyż ma moce dłużej od niego. Zadebiutował w odcinku "Powróćmy jak za dawnych lat..."

Najpotężniejszym wrogiem, z jakim Danny musiał się zmierzyć, jest jego 24-letnia wersja: Dan Phantom. Pojawił się w obu częściach "Najpotężniejszego wroga". Opanował moc nazywaną Duch-skowytem.

HistoriaEdytuj

Danny dostał swoje moce poprzez wypadek w Fenton-Portalu.Tata Danny'ego, Jack Fenton, razem z nim i jego mamą Meddie Fenton zbudowali Fenton-Portal, który miał prowadzić do świata duchów. Wymiar ten nazywany jest Duch-Strefą. Gdy Jack próbował uruchomić Fenton-Portal on nie zadziałał, wtedy Danny postanowił spróbować go jakoś uruchomić więc wszedł w specjalnym stroju (biało-czarny) do niego. Przez przypadek nacisnął guzik włącz i wtedy Danny'ego poraził prąd a, w jego DNA wchłonął Duch. Danny'ego to wypchnęło z Fenton-Portalu. W tym czasie jego strój zmienił kolor na czarno-biały a włosy stały się białe, oczy zielone. Odkrył, że jest duchem: przenika przez ściany, może być niewidzialny, ma możliwość latania itd. Tak właśnie powstał Danny Phantom walczący z duchami obrońca ludzkości. W odcinku "Luka w pamięci" historia jest przedstawiona dokładniej i dowiadujemy się, że Danny'ego do wejścia do zepsutego portalu namówiła Sam.